Op de helft van de Stage - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Rochelle Scheijndel - WaarBenJij.nu Op de helft van de Stage - Reisverslag uit Ojochal, Costa Rica van Rochelle Scheijndel - WaarBenJij.nu

Op de helft van de Stage

Door: Rochelle van Scheijdendel

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

24 April 2016 | Costa Rica, Ojochal

Weer eens tijd voor een update-je. Dit keer vanaf een andere computer, die van Néomi wel te verstaan want de mijne is deze week overleden van de hitte. Dat maakt mijn stage wel een stuk moeilijker helaas, maar ik heb geluk dat Néomi nog een tweede mee heeft.

Maar dat achter mij gelaten gaat het goed. De dinsdag ben ik weer op Caiman Nights gegaan met de boot en Néomi ging weer een keer mee omdat er plaats op de boot was. Deze avond hebben we heel veel gelachen. Vooral om Yuca, dit is een wortel die heel veel gegeten wordt hier, en een of andere Costa Ricaan heeft het in z'n kont gestoken en kreeg hem er uiteraard niet meer uit. Daardoor moest hij helaas naar het ziekenhuis om hem te laten verwijderen. Sinds dat gebeurd is is het woord Yuca een veel voorkomend verschijnsel. Daarnaast is er die avond iemand uit zijn broek gescheurd omdat hij probeerde de boot in te komen alleen de boot verder weg dreef, wat dus niet echt hielp. Daarbij hadden we ook drie kaaimannen aan boord dus we moesten wel snel verder met werken. We hebben die avond 6 dieren gevangen (wat heel goed is omdat sommige best snel zijn) en we waren rond 12 uur terug wat ook niet super laat is.

De woensdag ben ik 's middags met Néomi mee geweest en uiteraard hebben we weer apen gezien en ze hebben ons ook weer proberen te bekogelen met stokken.

De donderdag hebben we weer een avond wandeling gehad door het bos en we hebben weer eens vele gezien: een milk frog (als je die pakt geeft ie een soort melkachtig gif af), 2 red eye tree frogs (waarvan ik er een gespot heb, jeej!!), een opossum en een baby opposum (cute), een hele lange boa en 2 huge ass spinnen. Er waren ook mensen met ons mee en de vrouw die mee was was letterlijk echt doodsbang voor spinnen. Elke keer dat ik een spin zag waarschuwde ik haar daarvoor alleen een van die hele grote spinnen had ik over het hoofd gezien. Ik zag slapende leguanen en toen zag ik pas de spin, en zij ook. Ze schrok zo hard dat ze begon te huilen. Daar voelde ik me wel een beetje lullig over. Maarja dat kan gebeuren.

De vrijdag avond zijn we biertjes gaan drinken bij de locale kroeg. Gezellig. Maar uiteraard moesten we niet te vele drinken omdat de dag erna we ging surfen en les krijgen.

De zaterdag kregen we dus surfles van een man die we hebben leren kennen van het volleybal. Hij had zelf ook meerdere surfboards dus die hoefde we ook niet te huren. Het surfen was echt super gaaf!! Ik heb helaas geen foto's gemaakt, maar Néomi had haar GOPRO mee dus we hebben wel een aantal filmpjes. De man die les gaf kon goed les geven en het leek helemaal niet zo moeilijk hoe hij het uitlegde, maar schijnbaar is het wel makkelijker als je wat sportiever bent. Maar wat wij gehad hebben waren alleen de beginselen dus we hebben nog een lange weg te gaan. We hebben ook niet zo super lang les gehad, het is heel erg vermoeiend en er was een storm op komst, of zo leek het in ieder geval. Achteraf was er helemaal niets. We zijn de middag naar het Flutterby House geweest wat een super leuk hostel/bar/restaurant is. Het is wel een beetje voor hippies maar je kunt er superleuk zitten!

In de avond hebben we hele harde regen gehad en de lampen hadden een soort disco effect omdat de stroom de hele tijd uitviel. We hebben 15 minuten zonder stroom gezeten en toen ging hij weer aan. Hadden uiteindelijk zoiets van we zitten toch maar in het donker (ze hebben geen kaarsen hier) dat we maar naar bed gaan. Néomi moest alleen eerst nog douchen en terwijl ze stond te douchen viel de stroom weer uit. Zo ook het water, hahaha er kwam een zachte Nooooo vanuit het douchegebouw. Ik heb gevraagd of Oscar de noodstroom aan kon zetten zodat ze weer verder kon douchen.

Zondagochtend (vandaag dus) hebben we 's ochtends weer volleybal gespeeld, like always. Het weer was nog steeds bewolkt en regenachtig en op een gegeven moment begon het zelfs te regen tijdens het volleyballen. Niet dat dat uitmaakt want het is nog steeds warm. Maar helaas we moeten er aan gaan geloven: Het regen seizoen komt eraan. Dit was het weer zo'n beetje voor deze update. Ik ga nu het bos in om de vlindervallen te controleren.

Tot de volgende update.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rochelle

Actief sinds 19 Feb. 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 11105

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 20 September 2017

Interrailen door Europa

23 Februari 2016 - 19 Juli 2016

Costa Rica Adventure

Landen bezocht: