Terug in het niet zo koude kikkerlandje - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Rochelle Scheijndel - WaarBenJij.nu Terug in het niet zo koude kikkerlandje - Reisverslag uit Huissen, Nederland van Rochelle Scheijndel - WaarBenJij.nu

Terug in het niet zo koude kikkerlandje

Blijf op de hoogte en volg Rochelle

25 Augustus 2017 | Nederland, Huissen

Ondertussen alweer vanuit het niet zo koude kikkerlandje bedacht ik mij dat ik nog over de laatste maand in Costa Rica moest schrijven. Dus dat doe ik dan ook maar even want anders komt dit avontuur nooit ten einde.

Als laatste gingen we dus naar de Nauyaca Watervallen. Dit was achteraf best een heavy climb om naar boven te komen. Het was een hele mooie wandeling dat wel, alleen daar komen betekende vooral bergopwaarts door de modder lopen. Achteraf werden we dan wel beloond met een hele mooie waterval. Het water was heel koud maar dat was wel lekker verfrissend als je helemaal bezweet bovenkomt. We hebben daar even gezwommen en zijn erna terug gegaan. Wat ook maar goed ook was aangezien dat het begon te regenen. Op de terugweg vonden we trouwens ook nog een slang in een elektriciteitskastje. Hij zat alleen zo goed opgerold dat we niet zagen wat het was, dus gingen we met een stokje er tegenaan porren (niet slim nee) Toen het eruit kwam was het aardig boos en leek het een pit viper (achteraf was het een boa, desalniettemin nog steeds gevaarlijk). We hebben in Dominical wat gegeten en zijn daarna weer naar huis gegaan. Op zondag hebben we weer eens gevolleybald na een hele tijd het niet gedaan te hebben.

Het weekend erop was het weekend van Koen's verjaardag en zijn we de zaterdag gaan ziplinen (dat wilde hij nog heel graag). 's ochtends hebben we een Costa Ricaanse/ Nederlandse appeltaart gemaakt en 's middags zijn we dus gaan ziplinen. Ik ben ook nog mee geweest met m'n hoogtevrees, maar dat ging eigenlijk heel goed. Ik ben zelfs nog ondersteboven naar beneden gedropt, hahah. De tarzan swing was eigenlijk wel het hoogtepunt (voor mij dan) het uitzicht was echt supermooi en je bungelt boven een hele diepe afgrond met een super mooi uitzicht.

De zondag hebben we weer gevolleybald en na de hand hebben Néomi en ik Koen verrast met een ei en bloem op zijn hoofd voor z'n verjaardag (Costa Ricaanse Traditie). Helaas was het wel een beetje schraal met maar 1 ei, maar de rest was net opgegeten, hahah. 's Middags zijn we weer gaan zwemmen bij het zwembad en hebben we rustig aan gedaan. De week erop ben ik gaan helpen met het Turtle camp / Hatchery opbouwen omdat ik al zo'n beetje klaar was met mijn verslag. Dit was ook de week dat mijn ouders de woensdag kwamen. De woensdag ben ik in de middag eerst naar de waterval in Ojochal gelopen omdat ik die ook nog moest zien en daarna heb ik mijn ouders opgewacht en verrast in El Mono Feliz. De donderdag heb ik 's ochtends weer geholpen bij de turtle hatchery en daarna heb ik mijn ouders met spring tide het strand en de vleermuis grot laten zien. Helaas deed mijn zaklamp het niet goed waardoor je niks zag in de grot.

De vrijdag zijn we 's ochtends naar de markt in Ojochal geweest en daarna heb ik mijn ouders de vlindertuin laten zien. Later in de middag zijn we naar Dominical geweest en hebben we de marktkraampjes en het strand afgestruind.

De zaterdag had ik geregeld met mijn duikinstructeur dat mijn ouders en Néomi's ouders gingen snorkelen en Néomi en ik konden duiken. Het weer was niet geweldig maar 's ochtends maar het werd wel beter naar mate de dag vorderde. Ik heb die dag 3 duiken gemaakt en het was echt geweldig. Ik heb zoveel white tip sharks, schildpadden gezien. Dit was toch een stuk mooier dan in Guanacaste. Daarnaast heb ik El Diablo gedoken daar (achteraf bleek dat stuk voor gevorderden) maar in dat water zaten overal super kleine kwalletjes (waar ik ook een paar keer door ben geprikt) en de stroming was heel sterk. Ik heb me veel aan rotsen vast moeten houden om niet terug getrokken te worden door de stroming. Aan het einde van de dag was ik echt kapot.

De zondag hebben we gevolleybald op mam's verjaardag en 's middags naar een uitkijkpunt geweest. In de avond zijn we ui eten geweest naar een tent met super mooi uitzicht.

De maandag zijn we naar Palmar Norte geweest om op z'n Costa Ricaans te shoppen en de dinsdag zijn we naar Haciende Baru geweest (een natuur park) alleen werd de pret bedorven door heftige regen. 'S middags zijn we naar San Isidro gegaan en dit was eigenlijk de eerst "echte" stad die ik in lange tijd gezien had.

De woensdag zijn we naar de winkel van de Boruca stam geweest. Helaas bleek dit niet de echte. Dit was een hotel die veel van hun verkocht en de echte stam lag bij Palmar Norte in de buurt. De donderdag was de dag dat Koen en ik dan vertrokken uit het reservaat. Dit was wel even lastig omdat dit mijn huis voor de afgelopen 5 maanden is geweest. Maar dit was nog niet het moment dat we Ojochal echt verlieten dus we konden nog langs komen. In de middag zijn we naar Manuel Antonio geweest en heb ik zelfs nog wat nieuwe dieren gespot.

De vrijdag zijn we weer naar de Nauyaca watervallen gelopen. Dit was wel even heavy voor ons alle 4. Al was deze keer iets minder moeilijk voor mij, hahah. In de middag zijn we naar het reservaat gegaan omdat ik mijn ouders nog het echt regenwoud waar wij gewerkt hebben wilde laten zien. achteraf had ik wel een beetje spijt omdat mam en pap helemaal onder de muggenbulten zaten. De zaterdag hebben we een rondje watervallen gedaan en heb ik mijn ouders getrakteerd op een drankje in een hele chic tent. De zondag, de laatste dag zijn we gaan zwemmen in Uvita. Eigenlijk wilde ik nog gaan snorkelen alleen was het water te hoog.

De maandag zijn we met z'n vieren in een veel te krappe auto naar San Jose gereden.Dit was wel een beetje passen en meten omdat Koen en ik achterin op elkaar zaten gepropt in de auto samen met de koffers. De dag erna zijn we eigenlijk heel vroeg vertrokken naar het vliegveld om de 14 uren duurde reis aan te gaan.

In Nederland was het eigenlijk wel een welkome verassing dat het zo lekker warm was. Scheelt weer afkicken.

Eigenlijk was dit het wel. Hopelijk hebben jullie genoten.



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rochelle

Actief sinds 19 Feb. 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 11056

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2017 - 20 September 2017

Interrailen door Europa

23 Februari 2016 - 19 Juli 2016

Costa Rica Adventure

Landen bezocht: